Düşük Hızlı Erken Ateşleme Ne Demektir ve Yanma Odasında Nasıl Oluşur?
Doğrudan enjeksiyonlu benzinli motorlardaki Düşük Hızlı Erkenn Ateşleme (LSPI) 'de yakıt-hava karışımı buji tarafından tetiklenmeden ateşlenir. Bu planlanmamış yanma motorda aşırı basınçlara neden olur ve - tasarıma bağlı olarak - ilk ortaya çıktığında ciddi hasara neden olabilir, hatta motoru tamamen yok edebilir. Temel olarak, düşük hızlı erken ateşlemenin iki nedeni vardır:
- Yakıt damlaması ve
- Isınmış partiküller
İçindekiler
- Nedenleri> Yakıt Damlaması
- Nedenleri> Isınan Parçacıklar
- Nedenleri> Tutarsız Sürüş Profilleri, Yakıtlar ve Motor Yağları
- Sonuç> Düşük Hızlı Erken Ateşleme
- Video> microflex® 978 Yanma Odası Temizleyici ile LSPI'yı önleyin
- Sorun> Benzinli Motorlar İçin Artan Hasar Riski
- Çözüm> Yanma Odasında LSPI'yı Önleyin
- Önce-Sonra Karşılaştırması> Piston Kafasını Temizleme
Uzman Rehber Düşük Hızlı Erken Ateşleme (LSPI)
Düşük Hızlı Erken Ateşleme (LSPI) nedenlerini ve tipik semptomlarını öğrenin ve motor hasarını nasıl önleyeceğinizi öğrenin!
Fuel-Oil Damlaları
Silindire yakıt enjekte edilmesi sonucunda, yağla yağlanan silindir duvarı yakıtla kaplanır. Bu, sıkıştırma aşamasında damlaların açığa çıkabileceği bir yağ ve yakıt karışımı oluşturur. Bu yakıt-yağ karışımı saf benzine göre daha yüksek yanıcılığa sahiptir.
Daha yüksek basınçlarda ve artan sıcaklıklarda bu damlalar kendiliğinden tutuşabilir, bu da sonuç olarak yanma odasındaki tüm yakıt-hava karışımının düşük hızlı erken ateşlemesini tetikleyebilir.
Kırmızı-Sıcak Parçacıklar
Gaz halindeki yakıt-hava karışımına ek olarak, yanma odası ayrıca partiküller veya katı madde birikintileri içerebilir. Bunlar, titreşimler veya yakıt enjeksiyonu sonucunda gevşeyebilir. Serbestçe hareket eden parçacıklar yanma odasındaki ısıyı emer ve bu ısıyı duvarlar veya bileşenler aracılığıyla dağıtamaz.
Sıcaklık yeterince yüksekse, bu kırmızı-sıcak parçacıklar da erken enjeksiyona neden olabilir.
Tutarsız Sürüş Profilleri, Yakıtlar ve Motor Yağları
Modern benzinli motorlarda, yanma odasındaki tortuların veya parçacıkların önlenmesi neredeyse imkansızdır.
Bunun nedenleri, sürücüler tarafından çok farklı sürüş profillerini ve çok tutarsız yakıt ve motor yağları bileşimlerini içerir.
Düşük Hızlı Erken Ateşleme (LSPI)
Sonuç olarak, bu etki eden faktörler yanma odasında isli yanmaya veya yağ kontaminasyonuna yol açabilir. Ortaya çıkan kurum veya yağ parçacıkları, pistonlar veya enjektörler gibi duvarlarda veya bileşenlerde birikir. Titreşimler veya yakıt enjeksiyonu bu parçacıkları gevşetebilir ve kırmızı ısınmasına neden olabilir.
Partiküller zamanında söndürülmeyecek kadar büyükse, tarif edilen sonuçlarla yakıt-hava karışımının erken ateşlenmesine neden olabilirler.
Microflex® 978 Yanma Odası Temizleyici ile LSPI'yi Önleme
Yeni Nesil Benzinli Motorlar İçin Artan Hasar Riski
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Modern Doğrudan Enjeksiyon Motorunun Özellikleri
- Daha küçük motor boyutu
- Ağır yükler
- Yüksek ortalama basınçlar
- Düşük motor devir sayıları
Tüm bu faktörler modern araç nesillerinde benzinli motorlara zarar verme riskini arttırmaktadır. Bu risk, microflex® 978 Yanma Odası Temizleyicisi kullanılarak önemli ölçüde azaltılabilir.
Yanma Odasında Düşük Hızlı Erken Ateşlemenin (LSPI) Etkin Önlenmesi
978 Yanma Odası Temizleyicisi
- piston kafasındaki birikintileri azaltır,
- enjektörde ve yanma odasında,
- hasarlı ön ateşlemeyi azaltır,
- metal içerik kullanmaz,
- tüm benzinli (etanol) motorlar için uygundur.
Sürücüler katkıyı araç tankına yerleştirebilirler. Aşağıdaki doldurma aralıklarına uyulmalıdır:
- <10.000 km / yıl: microflex® 978 her 3 ayda bir
- > 10.000 km / yıl: microflex® 978 6 ayda bir
Önce-Sonra Karşılaştırması: Piston Başlığının Temizlenmesi
Uzman Rehber Düşük Hızlı Ön Ateşleme (LSPI)
Düşük Hızlı Ön Ateşleme (LSPI) nedenlerini ve tipik semptomlarını öğrenin ve motor hasarını nasıl önleyeceğinizi öğrenin!